Reklamačný poriadok internetového obchodu Asulo.sk na predaj tovaru
Prevádzkovateľ internetového obchodu: Ing. Radomír Holuša
Adresa sídla prevádzkovateľa: Lesná 341, 533 72, Moravany, Česká Republika
IČO: 19068140
DIČ: CZ9208033560
Prevádzkovateľ je zapísaný v živnostenskom registri – magistrát mesta Pardubice (Sp. značka: ŽÚ/2023/2154/Dun)
Kontakt:
e-mail: [email protected]
telefónny kontakt: +420 734 537 672
Bankové spojenie: bankový účet č. 239839035/0300 vedený v ČSOB
IBAN: CZ46 0300 0000 0002 3983 9035
BIC(SWIFT): CEKOCZPP
Všeobecné ustanovenia
1.1. Tento reklamačný poriadok sa použije na predaj tovaru spotrebiteľom v internetovom obchode predávajúceho umiestnenom na internetovej doméne nachádzajúcej sa na adrese www.asulo.sk. V prípade kúpy tovaru v internetovom obchode uzavretím kúpnej zmluvy spotrebiteľ potvrdzuje, že sa s týmto reklamačným poriadkom oboznámil a že s ním súhlasí.
Definícia
Pri výklade tohto reklamačného poriadku budú nižšie uvedené pojmy vykladané nasledovne
„predávajúci“ je Ing. Radomír Holuša (osoba samostatne zárobkovo činná), IČO 19068140, so sídlom Lesní 341, 533 72, Moravany, Česká Republika, zapísaná v živnostenskom registri – magistrát mesta Pardubice (Sp. značka: ŽÚ/2023/21.
„internetový obchod“ je e-shop dodávateľa umiestnený na internetovej doméne nachádzajúcej sa na adrese www.asulo.sk
„NOZ“ je zákon č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník.
„sídlo“ je sa nachádzajúce sa na adrese Lesní 341, 533 72, Moravany, Česká Republika
„reklamácia“ je uplatnenie práv spotrebiteľa z chybného plnenia.
„kupujúci“ je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára s dodávateľom zmluvu kúpnu alebo s ním inak rokuje (viď § 419 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník).
„zákon o ochrane spotrebiteľa“ je zákon č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov.
„vec“ je hnuteľná vec, ktorá je predmetom kúpy.
„tovar“ je hnuteľná vec, ktorá je predmetom kúpy.
Úvodné ustanovenia
3.1. Reklamácia musí byť vždy uplatnená v súlade s týmto reklamačným poriadkom. Záležitosti týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadi NOZ a zákonom o ochrane spotrebiteľa. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v jeho sídle. Reklamáciu je možné taktiež uplatniť u osoby, ktorá je na to určená v potvrdení, ktoré predávajúci kupujúcemu vydal, na účtenke či v záručnom liste, ak je určená osoba v mieste predávajúceho alebo v mieste kupujúcemu bližším.
3.2. Kupujúci je povinný preukázať, že mu patrí právo uplatniť reklamáciu. Odporúčame doložiť doklad o kúpe veci, potvrdenie o povinnostiach predávajúceho z chybného plnenia či potvrdený záručný list. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu na vadu, pokiaľ na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny.
3.3. Ak predávajúci poskytol nad rámec svojich zákonných povinností záruku za akosť, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru
4.1. Zjavné poškodenie Tovaru alebo jeho obalu pri doručovaní je potrebné ihneď riešiť s dopravcom a spísať nezrovnalosti do odovzdávacieho protokolu (prepravného listu). Kupujúci nie je povinný takýto Tovar od dopravcu prevziať ao zistenom poškodení bez zbytočného odkladu informuje Predávajúceho. Kupujúci v deň prevzatia riadne skontroluje neporušenosť Tovaru a kompletnosť jeho príslušenstva.
4.2. Pri osobnom odbere Kupujúcim, je okamih prevzatia Tovaru okamihom prechodu nebezpečenstva škody na Tovare z Predávajúceho na Kupujúceho. Ak Kupujúci Tovar neprehliadne pri prevzatí, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, iba ak preukáže, že tieto vady (napr. chýbajúce príslušenstvo) mal Tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na Tovar. Neskoršia reklamácia neúplnosti Tovaru alebo vonkajšieho poškodenia Tovaru nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať. Predávajúci má však možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
4.3. V prípade, že Kupujúci bude zasielať Tovar Predávajúcemu alebo servisnému stredisku prepravnou službou, mal by vo vlastnom záujme zabaliť reklamovaný Tovar do vhodného a dostatočne chrániaceho obalového materiálu vyhovujúceho nárokom prepravy tak, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu. Pri krehkom Tovare by mal zásielku označiť príslušnými symbolmi. Zásielka by mala obsahovať reklamovaný Tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu predajného dokladu, detailný popis reklamovanej závady a správne kontaktné údaje Kupujúceho.
Uplatnenie práv z vád tovaru
5.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci vec prevzal, a) má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu veci a na b) sa vec hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, c) vec zodpovedá akosťou alebo vykonaním dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorky alebo predlohy, d) je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a e) vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí.
5.2. Predávajúci plní chybne, najmä a) ak poskytne vec, ktorá nemá stanovené alebo dohodnuté vlastnosti, b) ak neupozorní na vady, ktoré vec má, hoci sa pri takom plnení obvykle nevyskytujú, c) ak uistí kupujúceho v rozpore so skutočnosťou, že vec nemá žiadne vady, alebo že sa vec hodí na určité užívanie, alebo d) ak cudzia vec scudzí neoprávnene ako svoju.
5.3. Vec je chybná, ak nemá vlastnosti stanovené v § 2095 a 2096 NOZ. Za vadu sa považuje aj plnenie iné. Za vadu sa považujú aj vady v dokladoch nutných na užívanie veci.
5.4. Právo kupujúceho z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má vec pri prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo kupujúceho založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti. Povinnosti predávajúceho zo záruky za kvalitu tým nie sú dotknuté.
5.5. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. To neplatí a) pri veci predávanej za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná, b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním, c) pri použitej veci na vadu zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim, alebo d) ak to vyplýva z povahy veci.
5.6. Ak o to požiada kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti v prípade vadného plnenia. Predávajúci má povinnosti z vadného plnenia najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z vadného plnenia výrobcu. V potvrdení uvedie aj svoje meno, sídlo a identifikujúci údaj, prípadne aj ďalšie údaje potrebné na zistenie jeho totožnosti. Ak je to potrebné, vysvetlí predávajúci v potvrdení zrozumiteľným spôsobom obsah, rozsah, podmienky a dobu trvania svojej zodpovednosti i spôsob, akým možno uplatniť práva z nej plynúce. V potvrdení predávajúci zároveň uvedie, že ďalšie práva kupujúceho, ktoré sa ku kúpe veci viažu, nie sú dotknuté. Nesplnenie týchto povinností nie je na ujmu platnosti potvrdenia. Ak tomu nebráni povaha veci, možno potvrdenie podľa predchádzajúcej vety nahradiť dokladom o zakúpení veci obsahujúcim uvedené údaje.
5.7. Práva kupujúceho z vadného plnenia nie sú dotknuté, ak spôsobilo vadu veci použitie inej veci, ktorú kupujúci odovzdal predávajúcemu. To neplatí, ak preukáže predávajúci, že na nevhodnosť odovzdanej veci kupujúceho včas upozornil a kupujúci na jej použití trval, alebo ak preukáže, že nevhodnosť odovzdanej veci ani pri vynaložení dostatočnej starostlivosti nemohol zistiť.
5.8. Kupujúci vec podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach.
5.9. Ak je vada veci nápadná a zrejmá už pri uzatváraní zmluvy alebo ak je možné vadu zistiť z verejného zoznamu, ide na ťarchu kupujúceho. To neplatí, pokiaľ predávajúci vadu ľstivo zastrel alebo pokiaľ kupujúceho výslovne uistil, že vec takú vadu nemá alebo že je vôbec bez vád.
5.10. Pri predčasnom plnení môže predávajúci odstrániť vady veci do doby určenej na jej odovzdanie. Výkonom svojho práva nesmie kupujúcemu spôsobiť neprimerané ťažkosti alebo výdavky. Právo kupujúceho na náhradu škody tým nie je dotknuté. Predchádzajúca veta platí obdobne aj pre vady dokladov.
5.11. Vec má právnu vadu, pokiaľ k nej uplatňuje právo tretia osoba, ibaže o takomto obmedzení kupujúci vedel alebo musel vedieť. V takom prípade to kupujúci oznámi bez zbytočného odkladu predávajúcemu.
5.12. Pokiaľ kupujúci na seba previedol právo k veci, o ktorej vie, že nepatrí predávajúcemu alebo že predávajúci nie je oprávnený také právo zriadiť, nemá právo z tejto vady.
5.13. Ak kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, súd mu právo z vadného plnenia neprizná. Ak ide o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.
5.14. Na účinky podľa ustanovenia 4.13 tohto reklamačného poriadku súd prihliadne len na námietku predávajúceho, že vada nebola včas oznámená. Predávajúci však nemá právo na námietku, ak je vada dôsledkom skutočnosti, o ktorej predávajúci v čase odovzdania veci vedel alebo musel vedieť.
5.15. Súd neprizná kupujúcemu právo z vád veci, ak neoznámil kupujúci vady veci bez zbytočného odkladu potom, keď ich zistil alebo pri náležitej pozornosti zistiť mal, najneskôr však do dvoch rokov od odovzdania veci, a ak predávajúci namietne, že právo bolo uplatnené oneskorene.
5.16. Akonáhle kupujúci zistí vadu, oznámi to bez zbytočného odkladu predávajúcemu a vec predávajúcemu odovzdá, alebo ho podľa jeho pokynov uschová alebo s ním inak vhodne naloží tak, aby vada mohla byť preskúmaná. Práva z vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v potvrdení podľa ustanovenia 4.6 tohto reklamačného poriadku uvedená iná osoba určená na opravu, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližším, uplatní kupujúci právo na opravu u toho, kto je určený na vykonanie opravy. Osoba takto určená na opravu vykoná opravu v lehote dohodnutej medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpe veci. Ak uplatní kupujúci právo z vadného plnenia, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, kedy právo uplatnil, ako aj vykonanie opravy a dobu jej trvania.
5.17. Ak vytkol kupujúci predávajúcemu vadu oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú kupujúci nemôže vadnú vec užívať.
5.18. Ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo a) na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúceho predmetu dodávky, b) na odstránenie vady opravou veci, c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo d) odstúpiť od zmluvy.
5.19. Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo oznámi predávajúci, že vady neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Pri dodaní novej veci vráti kupujúci predávajúcemu na jeho náklady vec pôvodne dodanú. Ak nezvolí kupujúci svoje právo včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy. Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
5.20. Ak nemá vec vlastnosti podľa ustanovenia 4.1 tohto reklamačného poriadku, môže kupujúci požadovať aj dodanie novej veci bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.
5.21. Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť.
5.22. Ak neodstúpi kupujúci od zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy kupujúcemu pôsobilo značné ťažkosti.
5.23. Dokiaľ kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci; voľba nesmie kupujúci spôsobiť neprimerané náklady.
5.24. Právo z vadného plnenia kupujúcemu tiež nenáleží, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
5.25. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju dostal. To neplatí, a) ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci, b) ak použil kupujúci vec ešte pred objavením vady, c) ak nespôsobil kupujúci nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo d ) ak predal kupujúci vec ešte pred objavením vady, ak ju spotreboval, alebo ak pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a poskytne predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech. Ak neoznámil kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy.
Záruka za akosť
6.1. Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Ak určujú zmluva a vyhlásenie o záruke rôzne záručné doby, platí doba z nich najdlhšia. Záručná doba beží od odovzdania veci kupujúcemu.
6.2. Kupujúci nemá právo zo záruky, ak spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na veci na kupujúceho vonkajšiu udalosť. To neplatí, ak spôsobil vadu predávajúci.
6.3. Práva z vád, vrátane vád záručných sa uplatňujú u predávajúceho v jeho prevádzke alebo v jeho sídle, spravidla písomne. Pri reklamácii je kupujúci povinný predložiť daňový doklad či inak spoľahlivo preukázať pôvod predmetu dodávky a popísať v čom vady považuje alebo ako sa prejavujú.
6.4. Vadu krytou zárukou musí kupujúci vytknúť predávajúcemu bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť vec prezrieť a vadu zistiť, najneskôr však v reklamačnej lehote určenej dĺžkou záručnej doby.
6.5. Po uplatnení reklamácie vydá predávajúci kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci svoje právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje. Predávajúci ďalej kupujúcemu vydá potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania av prípade zamietnutia reklamácie odôvodnenie zamietnutia.
6.6. Predávajúci vybaví reklamáciu a odstráni vady veci najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie av tej istej lehote taktiež informuje kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie. Ak neodstráni predávajúci odstrániteľné vady predmetu dodávky v tejto lehote, má sa za to, že vadu nemožno odstrániť.
6.7. Záruka sa nevzťahuje na vady, ktoré vznikli v dôsledku toho, že vec bola vystavená nehode, nedbanlivosti, nesprávnemu zaobchádzaniu v rozpore s návodom na obsluhu, neautorizovaným opravám, nesprávnej inštalácii alebo živelným pohromám. V prípadoch podľa predchádzajúcej vety predávajúci nezodpovedá za vady veci. Predávajúci nebude zodpovedný ani za vady veci vzniknuté na základe bežného užívania a opotrebenia veci či jej súčasti.
6.8. Predávajúci nie je zodpovedný za náhodné alebo následné škody vzniknuté v spojení s používaním veci, alebo jej zlyhaním.
Náklady reklamácie, riešenie sporov a záverečné ustanovenia
7.1. Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú, má kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením svojho práva. V prípade, že predávajúci reklamáciu zamietne ako neoprávnenú, môže sa kupujúci alebo po dohode s predávajúcim obe strany, obrátiť na súdneho znalca z odboru a vyžiadať si spracovanie nezávislého odborného posúdenia vady.
7.2. Kupujúci je povinný prevziať si reklamovanú vec do 30 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia najneskôr vybavená, po tejto dobe je predávajúci oprávnený účtovať si primerané skladné alebo tovar svojpomocne predať na účet kupujúceho. O tomto postupe musí predávajúci kupujúceho vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
7.3. Predávajúci a kupujúci sa zaväzujú prípadné spory vzídené z tohto reklamačného poriadku alebo v súvislosti s ním vyriešiť primárne zmiernou cestou.
7.4. Tento reklamačný nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1. 1. 2024 a nahrádza predchádzajúci reklamačný poriadok predávajúceho v plnom rozsahu. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek tento reklamačný poriadok zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia.