Menu Zavrieť

Obchodné podmienky

Obchodné podmienky internetového obchodu Asulo.sk

Prevádzkovateľ internetového obchodu: Ing. Radomír Holuša

Sídlo sídla prevádzkovateľa: Lesní 341, 533 72, Moravany, Česká Republika

IČO: 19068140

DIČ: SK9208033560

Prevádzkovateľ je zapísaný v živnostenskom registri – magistrát mesta Pardubice (Sp. značka: ŽÚ/2023/2154/Dun)

Kontakt:

e-mail: [email protected]

telefónny kontakt: +420 734 537 672

Bankové spojenie: bankový účet č. 239839035/0300 vedený v ČSOB, ČR 

IBAN: CZ46 0300 0000 0002 3983 9035

BIC(SWIFT): CEKOCZPP

 

Obchodné podmienky pre spotrebiteľov

  1. Všeobecné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté na základe spotrebiteľských zmlúv (najmä zmluvy kúpnej, zmluvy o dielo alebo zmluvy licenčnej či sublicenčnej) uzavretých prostredníctvom internetového obchodu www.asulo.sk medzi dodávateľom na jednej strane a spotrebiteľom na strane druhej, prípadne práva a povinnosti vzniknuté v súvislosti s uvedenými zmluvami.

Uzatvorením spotrebiteľskej zmluvy (najmä zmluvy kúpnej, zmluvy o dielo alebo zmluvy licenčnej či sublicenčnej) spotrebiteľ potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí. Spotrebiteľ súčasne potvrdzuje, že na tieto obchodné podmienky bol dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením záväznej objednávky upozornený a mal tak možnosť sa s nimi zoznámiť. Uzavretá spotrebiteľská zmluva je dodávateľom archivovaná za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúce k uzavretiu spotrebiteľskej zmluvy sú zrejmé z procesu objednávania v internetovom obchode a spotrebiteľ mal možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto obchodné podmienky sú zobrazené na webových stránkach internetového obchodu a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia spotrebiteľom. 

  1. Definícia

Pri výklade týchto obchodných podmienok budú nižšie uvedené pojmy vykladané nasledovne

„dodávateľ“ je Ing. Radomír Holuša (osoba samostatne zárobkovo činná), IČO 19068140, so sídlom Lesní 341, 533 72, Moravany, Česká Republika, zapísaná v živnostenskom registri – magistrát mesta Pardubice, ČR (Sp. značka: ŽÚ/2023/2154/Dun

„internetový obchod“ je e-shop dodávateľa umiestnený na internetovej doméne nachádzajúcej sa na adrese www.asulo.sk.

„NOZ“ je zákon č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník.

„sídlo“ je sa nachádzajúce sa na adrese Lesní 341, 533 72, Moravany, Česká Republika

„spotrebiteľ“ je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára s dodávateľom najmä zmluvu kúpnu, zmluvu o dielo alebo zmluvu licenčnú alebo sublicenčnú alebo s ním inak rokuje (pozri § 419 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník).

„spotrebiteľská zmluva“ je zmluva, ktorú uzatvára spotrebiteľ s dodávateľom. Pri splnení uvedenej podmienky sa jej rozumie najmä zmluva kúpna, zmluva o dielo alebo zmluva licenčná či sublicenčná.

„zákon o ochrane spotrebiteľa“ je zákon č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov.

„zákon o ochrane osobných údajov“ je zákon č. 101/2000 Zb., o ochrane osobných údajov a o zmene niektorých zákonov, v znení neskorších právnych predpisov.

„tovar“ je hnuteľná vec, ktorá je predmetom predaja v internetovom obchode. Na účely týchto obchodných podmienok s tovarom môže za určitých okolností rozumieť aj právo, na ktorého použitie je poskytovaná licencia (sublicencia), prípadne služba, ktorá je poskytovaná v súvislosti s predávaným tovarom. 

  1. Účet spotrebiteľa

3.1. Na základe registrácie spotrebiteľa vykonanej v internetovom obchode môže spotrebiteľ pristupovať k svojmu účtu. Prostredníctvom svojho účtu je spotrebiteľ oprávnený vytvárať záväzné objednávky tovaru (ďalej len „účet spotrebiteľa“). Spotrebiteľ môže v internetovom obchode vytvárať záväzné objednávky tovaru aj bez registrácie.

3.2. Pri registrácii podľa ust. 3.1 týchto obchodných podmienok a pri vytváraní záväznej objednávky tovaru je spotrebiteľ povinný uvádzať pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené spotrebiteľom v účte spotrebiteľa a pri vytváraní záväznej objednávky tovaru sú dodávateľom považované za správne a aktuálne.

3.3. Prístup k účtu spotrebiteľa je zabezpečený užívateľským menom a heslom. O týchto údajoch je spotrebiteľ povinný zachovať mlčanlivosť. Spotrebiteľ nie je oprávnený umožniť využívanie účtu spotrebiteľa tretím osobám.

3.4. Spotrebiteľ je uzrozumený s tým, že účet spotrebiteľa nemusí byť dostupný nepretržite (a to najmä z prevádzkových či technických dôvodov). Dodávateľ si vyhradzuje právo zrušiť účet spotrebiteľa v prípade, keď spotrebiteľ poruší svoje povinnosti zo spotrebiteľskej zmluvy či týchto obchodných podmienok. 

  1. Uzavretie spotrebiteľskej zmluvy

4.1. Na stránkach internetového obchodu spotrebiteľ nájde tovar, ktorý je dodávateľom inzerovaný za účelom predaja (prípadne za účelom poskytnutia licencie či sublicencie či vykonania objednaného diela), a to vrátane ceny, za ktorú je tovar ponúkaný. Ceny tovaru sú uvedené bez DPH (dodávateľ nie je platiteľ DPH). S prípadnými ďalšími poplatkami v súvislosti s predajom tovaru (poskytnutím licencie či sublicencie či vykonaním objednaného diela) bude spotrebiteľ vždy oboznámený pri vytváraní záväznej objednávky v internetovom obchode. Ponuka tovaru a ceny zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazené na stránkach internetového obchodu.

4.2. Platí, že záväznou objednávkou akceptovanou dodávateľom došlo k uzavretiu spotrebiteľskej zmluvy podľa týchto obchodných podmienok, pričom spotrebiteľ súhlasí s obchodnými podmienkami v znení k okamihu odoslania záväznej objednávky a je nimi viazaný okamihom uzavretia spotrebiteľskej zmluvy. Pre vylúčenie pochybností dodávateľ výslovne uvádza, že ustanovenie § 1732 ods. 2 NOZ sa neuplatňuje. Prijatie tovaru spotrebiteľom od dodávateľa má rovnaké následky ako potvrdenie záväznej objednávky dodávateľom podľa predchádzajúcej vety.

4.3. Na objednanie tovaru vyplní spotrebiteľ objednávkový formulár na stránkach internetového obchodu. Objednávka tovaru vytvorená na stránkach internetového obchodu je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Pred zaslaním objednávky dodávateľovi je spotrebiteľovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, a to aj s ohľadom na možnosť spotrebiteľa zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Ceny tovaru sú platné v momente uskutočnenia objednávky.

4.4. Spotrebiteľ je povinný poskytnúť dodávateľovi v záväznej objednávke nevyhnutné údaje potrebné na úspešné splnenie objednávky (tj určenie spôsobu dodania, meno presne podľa občianskeho preukazu, doručovacia adresa atď.) Maloletí môžu uzatvárať spotrebiteľské zmluvy iba v rozsahu podľa § 31 a nasl. NOZ. Osoby s povinnosťou na dohľad nad maloletými zodpovedajú podľa § 2921 NOZ za škodu maloletými dodávateľmi spôsobenú.

4.5. Po odoslaní záväznej objednávky dodávateľ informuje spotrebiteľa o odoslaní tejto objednávky (nejedná sa o akceptáciu objednávky spotrebiteľa), a to elektronickou poštou na adresu, ktorú spotrebiteľ v záväznej objednávke uviedol, o prijatí objednávky dodávateľom (nejedná sa o akceptáciu objednávky spotrebiteľa), a to elektronickú poštou na adresu, ktorú spotrebiteľ v záväznej objednávke uviedol, a následne prípadne tiež o akceptáciu objednávky spotrebiteľa, opäť elektronickou poštou na adresu, ktorú spotrebiteľ v záväznej objednávke uviedol. Dodávateľ je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať spotrebiteľa o dodatočné potvrdenie objednávky. Až správa o akceptácii objednávky je považovaná za prijatie ponuky na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú urobil spotrebiteľ, a tým je tiež uzavretá spotrebiteľská zmluva.

4.6. Aj ohľadom tovaru, ktorý bol uvedený v internetovom obchode s informáciou, že nie je dostupné skladom v okamihu vytvorenia záväznej objednávky spotrebiteľa, teda ide o tovar označený ako „na objednávku“, „u externého dodávateľa“, „nedostupný“, či označený obdobne, vzniká zmluva (kúpna, o dielo, licenčná alebo sublicenčná) až potvrdením objednávky zo strany dodávateľa. Dodávateľ objednávku nemusí potvrdiť, v prípade nepotvrdenia objednávky zmluva (kúpna, o dielo, licenčná či sublicenčná) nevzniká. To platí aj v prípade, že objednané plnenie sa stane nemožným, pretože objednaný tovar sa už nevyrába, alebo sa nedodáva na trh dostupný dodávateľovi, alebo je dlhodobo nedostupné nie vinou na strane dodávateľa.

4.7. Spotrebiteľ súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní spotrebiteľskej zmluvy. Náklady vzniknuté spotrebiteľovi pri použití takých prostriedkov v súvislosti s uzavretím spotrebiteľskej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory a pod.) znáša výlučne spotrebiteľ.​

  1. Cena tovaru a platobné podmienky

5.1. Ceny predávaného (licencovaného či sublicencovaného) tovaru sú dodávateľom aktualizované každý deň a aktuálne ceny sú uvedené na stránkach internetového obchodu. Ceny sú platné v čase objednávky a sú konečné. Spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky zoznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo cena v platnosti. Ak dôjde k zmene zákonnej sadzby DPH medzi okamihom objednania tovaru a dátumom uskutočniteľného plnenia, platí, že dodávateľ upraví cenu s DPH v závislosti od zmeny zákonnej sadzby DPH s tým, že spotrebiteľ je povinný zaplatiť dodávateľovi takto zmenenú cenu.

5.2. V prípade, že sa jedná o špeciálny tovar na objednávku alebo tovar, ktorý nie je na sklade, môže byť požadovaná úhrada zálohy. Pokiaľ nebude objednaný tovar spotrebiteľom odobraný, bude vrátenie zálohy znížené o storno poplatok. Výška storno poplatku môže byť až 80 % z uhradenej zálohy. Pokiaľ nie je cena tovaru známa v čase uzavretia zmluvy, bude stanovená dohodou strán neskôr, keď v tomto prípade má spotrebiteľ povinnosť do 2 dní od preukázateľného oznámenia ceny dodávateľovi oznámiť, či oznámenú cenu akceptuje alebo nie. V prípade, že spotrebiteľ neoznámi v lehote akceptáciu ceny, považuje sa tento prejav ako nesúhlas s cenou a s ponukou dodávateľa.

5.3. Dodávateľ umožňuje spotrebiteľovi vykonať platbu kúpnej ceny tovaru, platbu za vykonanie služby či platbu za poskytnutie licencie či sublicencie online platbou prostredníctvom platobnej karty, vykonaním platby na bankový účet dodávateľa špecifikovaný v záhlaví týchto obchodných podmienok, na dobierku pri doručení tovaru doručovateľom, prostredníctvom úveru poskytnutého tretím osobou, prípadne inými spôsobmi, ktoré dodávateľ následne umožní.

5.4. V prípade platby na dobierku je cena tovaru splatná pri prevzatí tovaru spotrebiteľom. V prípade bezhotovostnej platby je cena splatná najneskôr do 10 dní od uzavretia spotrebiteľskej zmluvy, vždy však pred okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom.

5.5. V prípade bezhotovostnej platby (online platba, platba na bankový účet) je spotrebiteľ povinný uhradzovať cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok spotrebiteľa uhradiť cenu tovaru splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet dodávateľa.

5.6. Inštalácia tovaru ani montáž nie sú súčasťou kúpnej zmluvy ani ceny tovaru, ak nie je výslovne dohodnuté inak.

5.7. Spoločne s cenou tovaru je spotrebiteľ povinný zaplatiť dodávateľovi aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru spotrebiteľovi v dohodnutej výške. S cenou týchto položiek je spotrebiteľ oboznámený vždy pri vytváraní záväznej objednávky.

5.8. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté dodávateľom spotrebiteľovi nie je možné vzájomne kombinovať.

5.9. Na základe spotrebiteľskej zmluvy vystaví dodávateľ spotrebiteľovi daňový doklad. Dodávateľ nie je platcom dane z pridanej hodnoty. 

  1. Preprava, osobné odbery a dodanie tovaru

6.1. Dodávky tovaru budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností dodávateľa realizované v čo najkratšom termíne, obvykle 1–5 pracovných dní. Miesto odberu a spôsob dodania tovaru určuje spotrebiteľ v záväznej objednávke vytvorenej v internetovom obchode. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky spotrebiteľa, znáša tento riziko a prípadné dodatočné náklady spojené so zvoleným spôsobom dopravy.

6.2. Ak je dodávateľ podľa spotrebiteľskej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené spotrebiteľom v záväznej objednávke, je spotrebiteľ povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane spotrebiteľa nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v záväznej objednávke, je spotrebiteľ povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.3. Súčasťou dodávky tovaru nie je inštalácia tovaru, ak nie je dohodnuté medzi dodávateľom a spotrebiteľom inak. Zásielka s tovarom štandardne obsahuje návod na použitie tovaru v slovenskom jazyku a záručný list (pokiaľ ho výrobca k výrobku prikladá). Faktúra za tovar je zasielaná elektronicky. Cena za dodanie tovaru závisí od voľby spôsobu dodania tovaru určenej v záväznej objednávke vytvorenej spotrebiteľom v internetovom obchode. Táto cena je splatná spolu s úhradou ceny za tovar pri jeho dodaní, ak nie je medzi spotrebiteľom a dodávateľ dohodnuté inak.

6.4. Pri prevzatí tovaru sa spotrebiteľovi odporúča kontrola dodávaného tovaru. Ak spotrebiteľ objaví poškodenie tovaru, mal by urobiť všetky kroky smerujúce k maximálnemu zabezpečeniu jeho práv (napr. spísanie zápisu o poškodení zásielky s vodičom prepravnej služby). V prípade odmietnutia prevzatia tovaru dodávaného na základe záväznej objednávky spotrebiteľa z iných, než zákonných dôvodov je dodávateľ oprávnený po spotrebiteľovi požadovať náhradu škody, ktorá bude dodávateľovi spôsobená.

  1. Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy

7.1. Pri uzavretí spotrebiteľskej zmluvy za použitia prostriedkov komunikácie na diaľku má spotrebiteľ právo odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (prípadne obdržaní iného plnenia podľa obsahu zmluvy), pričom v prípade, že predmetom spotrebiteľskej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. V uvedenej lehote musí spotrebiteľ odoslať dodávateľovi úkon o jednaní, s ktorým je spojený prejav vôle smerujúcej k odstúpeniu od spotrebiteľskej zmluvy. Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy môže spotrebiteľ zasielať okrem iného na adresu sídla dodávateľa alebo na jeho e-mailovú adresu uvedenú v záhlaví. Spotrebiteľ je pre odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy podľa tohto ustanovenia oprávnený využiť vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy umiestneného tu. Dodávateľ vždy potvrdí spotrebiteľovi obdržanie oznámenia o odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy bez zbytočného odkladu.

7.2. Pri odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľom v zmysle § 1829 ods. 1 NOZ (pozri ustanovenie 7.1 týchto obchodných podmienok) sa takáto zmluva od začiatku ruší. Práva na uvedené odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ využiť bez akejkoľvek sankcie. Všetky náklady súvisiace s vrátením tovaru v prípade odstúpenia od spotrebiteľskej zmluvy podľa vety prvej tohto ustanovenia znáša spotrebiteľ.

7.3. Ak odstúpi spotrebiteľ od spotrebiteľskej zmluvy (viď ust. 7.1 týchto obchodných podmienok), zašle alebo odovzdá dodávateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od neho dostal. Ak spotrebiteľ odstúpi od spotrebiteľskej zmluvy, vráti mu dodávateľ bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho dostal, vrátane nákladov na dodanie tovaru. Ak spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý dodávateľ ponúka, vráti dodávateľ spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Dodávateľ vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky rovnakým spôsobom, akým ich od neho prijal, iným spôsobom len vtedy, ak s tým spotrebiteľ súhlasil a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Dodávateľ však nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, ako mu spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar dodávateľovi odoslal.

7.4. Tovar sa pri využití práva na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy odporúča vrátiť v pôvodnom obale, tovar je potrebné vrátiť nepoškodený, bez známok používania, vrátane všetkého príslušenstva, záručných listov a návodov. V prípade poškodenia tovaru v čase jeho držania spotrebiteľom, či bude tovar vrátený nekompletný, bude po spotrebiteľovi nárokované plnenie, tým však nie sú dotknuté iné nároky dodávateľa podľa NOZ, napr. nárok na náhradu ujmy či vydanie bezdôvodného obohatenia. Iba v prípade, keď je znížená hodnota vráteného tovaru z dôvodov potrebných na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru, vrátane jeho funkčnosti (rozbalenie tovaru tak, aby nebol zbytočne poškodený jeho obal a použitie potrebné na zoznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, čím sa však nerozumie bežné užívanie tovaru spotrebiteľom), a to primeraným spôsobom, nemá dodávateľ nárok na plnenie podľa predchádzajúcej vety. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je dodávateľ oprávnený jednostranne započítať proti nároku spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny (prípadne ceny za poskytnutie licencie či sublicencie).

7.5. Spotrebiteľ je uzrozumený s tým, že podľa § 1837 NOZ nemôže odstúpiť od zmluvy o

a) poskytovanie služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a dodávateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,

b) dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle od vôle dodávateľa a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) dodanie alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávislých na vôli dodávateľa,

d) dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,

e) dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,

f) oprave alebo údržbe vykonanej na mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného vykonania iných ako vyžiadaných opráv či dodania iných než vyžiadaných náhradných dielov,

g) dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,

h) dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,

i) dodávke novín, periodík alebo časopisov,

j) ubytovanie, dopravu, stravovanie alebo využitie voľného času, pokiaľ podnikateľ tieto plnenia poskytuje v určenom termíne,

k) uzatvárané na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby, alebo

l) dodanie digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, pričom dodávateľ týmto oznamuje spotrebiteľovi, že tento v takom prípade nemá právo na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy.

7.6. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý spotrebiteľovi darček, je darovacia zmluva medzi dodávateľom a spotrebiteľom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom dodávateľovi vrátiť aj poskytnutý darček.

  1. Zodpovednosť za vady, záruka, rozpor so zmluvou

8.1. Spotrebiteľovi sa pred prvým použitím tovaru dôrazne odporúča preštudovať záručné podmienky vrátane slovenského návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť. V opačnom prípade sa vystavuje nebezpečenstvu, že svojím nesprávnym používaním tovaru poškodí a nebude môcť vzniknutú vadu uplatniť v rámci svojho práva plynúceho z vád tovaru či záruky za akosť tovaru.

8.2. Práva a povinnosti spotrebiteľa a dodávateľa vo veci chybného plnenia sa spravujú najmä § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ.

8.3. Dodávateľ zodpovedá kupujúcemu spotrebiteľovi za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou zmluvou najmä, že je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaný tovar má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, dodávateľom, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov , je v tom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci na použitie veci uvádza alebo na ktorý sa vec obvykle používa.

8.4. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od jeho prevzatia od dodávateľa. To sa neuplatní, a) pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná, b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním, c) pri použitej veci na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim spotrebiteľom, alebo d) ak to vyplýva z povahy veci. Práva z chybného plnenia uplatňuje spotrebiteľ u dodávateľa na adrese jeho prevádzky.

8.5. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou za vady upravuje reklamačný poriadok dodávateľa.

  1. Ďalšie skutočnosti

9.1. Spotrebiteľ nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením ceny tovaru dodávateľovi v plnej výške.

9.2. Dodávateľ nie je vo vzťahu k spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) NOZ.

9.3. Spotrebiteľ má právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu. Príslušným subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov je v oblasti služieb poskytovaných dodávateľom Česká obchodná inšpekcia (http://www.coi.cz/).

9.4. Dodávateľ je oprávnený na poskytovanie spotrebiteľom objednaného plnenia na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa.

9.5. Spotrebiteľ na seba týmto preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 NOZ.

9.6. Dodávateľ upozorňuje spotrebiteľa, že všetok tovar spotrebiteľovi dodávaný je potrebné užívať podľa pokynov výrobcu či dodávateľa. Súčasne je však potrebné tovar používať pri zachovaní potrebnej miery opatrnosti. Pokiaľ spotrebiteľ používa hardvér či akékoľvek médiá slúžiace ako dátové úložiská, možno za opatrné považovať len také konanie, kedy si spotrebiteľ za všetkých okolností vytvára zálohu ukladaných dát. Dodávateľ v žiadnom smere nezodpovedá spotrebiteľovi za ujmu vzniknutú mu z dôvodu straty dát.

  1. Záverečné ustanovenia

10.1. Uzatvorením spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľ potvrdzuje, že sa s týmito obchodnými podmienkami pred jej uzavretím oboznámil a že s nimi súhlasí.

10.2. Vzťahy medzi spotrebiteľom a dodávateľom vzniknuté na základe spotrebiteľskej zmluvy alebo v súvislosti s ňou sa riadia obsahom samotnej spotrebiteľskej zmluvy, ktorej súčasťou sú tieto obchodné podmienky, a právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä NOZ a zákonom o ochrane spotrebiteľa. Spotrebiteľskú zmluvu s dodávateľom je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

10.3. Pokiaľ vzťah založený spotrebiteľskou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

10.4. Ak je niektoré ustanovenie spotrebiteľskej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné alebo sa takým stane, použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré je svojím obsahom a účelom neplatnému alebo neúčinnému ustanoveniu najbližšie. Platnosť a účinnosť ostatných ustanovení spotrebiteľskej zmluvy a týchto obchodných podmienok tým nie je dotknutá.

10.5. Znenie obchodných podmienok môže dodávateľ meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Všetky zmeny týchto obchodných podmienok môžu byť robené iba písomne.

10.6. Spotrebiteľská zmluva vrátane obchodných podmienok je dodávateľom archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím osobám.

10.7. Dodávateľ a spotrebiteľ sa zaväzujú prípadné spory vzídené zo spotrebiteľskej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vyriešiť primárne zmiernou cestou.

10.8. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1. 1. 2024 a nahrádzajú predchádzajúce obchodné podmienky dodávateľa v plnom rozsahu. Dodávateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek tieto obchodné podmienky zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia.

 

Obchodné podmienky pre osoby, ktoré ako spotrebitelia nevystupujú

Zhora uvedené obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté na základe spotrebiteľských zmlúv (najmä zmluvy kúpnej, zmluvy o dielo alebo zmluvy licenčnej či sublicenčnej) uzavretých prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na jednej strane a spotrebiteľom na strane druhej, prípadne práva a povinnosti vzniknuté v súvislosti s uvedenými zmluvami.

Pokiaľ však človek uzatvára v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania s dodávateľom najmä zmluvu kúpnu, zmluvu o dielo alebo zmluvu licenčnú alebo sublicenčnú alebo s ním inak rokuje, prípadne, pokiaľ zmluvu s dodávateľom uzatvára právnická osoba, tieto osoby ako spotrebitelia nevystupujú (ďalej len „podnikateľ“). V takom prípade sa na ne vzťahujú obchodné podmienky uvedené vyššie, avšak s nasledujúcimi úpravami.

Články 1, 2, 3, 5 a 10 obchodných podmienok sa použijú aj pre zmluvy uzatvárané a uzavreté prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na strane druhej a podnikateľom na strane druhej.

Článok 4 obchodných podmienok sa použije s tým, že podnikateľ je povinný poskytnúť dodávateľovi také údaje, aby bol naplnený účel ustanovenia 4.4 obchodných podmienok.

Článok 6 obchodných podmienok sa použije s tým, že podnikateľ je povinný pri prevzatí tovaru (ustanovenia 6.4 a 6.5) toto skontrolovať tak, aby zostali zachované jeho práva z prípadných vád tovaru.

Článok 7 obchodných podmienok sa nepoužije pre zmluvy uzatvárané a uzavreté prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na jednej strane a podnikateľom na strane druhej. Pre vyvrátenie pochybností sa uvádza, že podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od uzavretej zmluvy spôsobom v článku 7 obchodných podmienok uvedeným.

Článok 8 obchodných podmienok sa nepoužije pre zmluvy uzatvárané a uzavreté prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na strane druhej a podnikateľom na strane druhej. Uplatňuje sa pritom právna úprava uvedená nižšie.

8.1. Podnikateľ je pred prvým použitím tovaru povinný preštudovať záručné podmienky tovaru vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť. V prípade, že tak neurobí a tovar bude nesprávnym užívaním poškodený, nebude môcť vzniknutú vadu uplatniť v rámci práva plynúceho z vád tovaru či záruky za akosť tovaru.

8.2. Práva a povinnosti podnikateľa a dodávateľa vo veci chybného plnenia sa spravujú § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ (s výhradou nižšie uvedeného). Záruka za akosť predávaného tovaru sa uplatní len v rozsahu, ktorý je uvádzaný pri tovare v internetovom obchode prípadne v záručnom liste k tovaru, v prípade nejednotnej úpravy sa aplikuje doba kratšia, § 2165 ods. 1 NOZ sa nepoužije.

8.3. Dodávateľ zodpovedá kupujúcemu podnikateľovi za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou zmluvou bez vád.

8.4. Podnikateľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri tovare po dobu, ktorá je uvádzaná pri tovare v internetovom obchode prípadne v záručnom liste k tovaru, v prípade nejednotnej úpravy sa aplikuje doba kratšia. A) Pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná, b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním, c) pri použitej veci na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim podnikateľom, alebo d) ak to vyplýva z povahy veci, je doba, po ktorú možno práva z vád uplatniť, skrátená. Pravá z chybného plnenia uplatňuje podnikateľ u dodávateľa na adrese jeho prevádzky. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dodávateľ obdržal od podnikateľa reklamovaný tovar.

8.5. Práva z vadného plnenia uplatňuje podnikateľ u dodávateľa na adrese jeho prevádzky len vtedy, pokiaľ práva nie je možné uplatniť priamo u výrobcu tovaru.

8.6. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou za vady upravuje reklamačný poriadok dodávateľa.

Článok 10 obchodných podmienok sa použije s tým, že pre podnikateľov sa nepoužije zákon o ochrane spotrebiteľa.